10.000 TL ve Üzeri Alışverişlerinizde %5 İndirim Sizi Bekliyor

New Ceramics!

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Bu kısımda şimdilik bir içerik yok. Yan bardan bu kısma içerik ekleyin.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Alessi

1920
1921'de Giovanni Alessi ve erkek kardeşi, “Dökümhaneli pirinç ve nikel gümüş levha işleme atölyesi” olan Fratelli Alessi Omegna - FAO'yu kurdu. FAO'nun ilk üretimi, 20. yüzyılın başlarında ev için en prestijli nesne üreticilerinin, özellikle Avusturya ve İngiltere'den gelenlerin diktelerinden ilham aldı. Giovanni kalite ve usta işçiliğe takıntılıydı: bakır, pirinç ve nikel gümüşten yapılmış ve daha sonra nikel, krom veya gümüşle kaplanmış ürünleri, titiz işçiliği ve mükemmel finisajıyla hemen ünlendi.

1930 
Carlo Alessi
1932'de, Giovanni'nin en büyük oğlu Carlo Alessi, aile şirketine henüz çok gençken katıldı ve otuzların ortaları ile 1945 arasında yapılan nesnelerin çoğunu tasarladı. Şirketin büyümesi otuzlu yıllarda hızlandı, üretim departmanında çalışan insan sayısı artırıldı ve ilk satış ağı oluşturuldu. Carlo'nun tasarım yetenekleri sayesinde ilk özgün, bağımsız yaratıcı ürünler üretildi. On yılın sonunda, bu umut verici ivme, değişen siyasi koşullarla durduruldu.

 

1940 
Savaş
İkinci Dünya Savaşı'nın patlak vermesi, diğer birçok İtalyan şirketi gibi Fratelli Alessi Omegna'nın da çabalarını silah endüstrisine adaması gerektiği anlamına geliyordu. Savaş sona erdiğinde ve FAO işine geri döndüğünde, şirketi zanaatkar bir boyuttan endüstriyel bir ölçeğe taşıyacak olan bu dönüşüm sürecinin temellerini attı. Ayrıca, sektörün önde gelen şirketlerinin yaratıcılığı ile rekabet edebilecek ve gelişmekte olan İtalyan tasarım sahnesine nüfuz edebilecek çok daha net bir ürün imajı geliştirdi.

 

1950 
Ettore Alessi
Şirket, 50'li yıllarda yumuşak metallerin kullanımını yavaş yavaş terk ederek, yerini paslanmaz çelikle değiştirerek üretimi zanaatkardan endüstriyele dönüştürdü. Yeni bir isimle değişimin işareti: ALFRA (ALessi FRAtelli). Bu yıllarda şirket, profesyonel kullanım için nesnelerin (oteller, restoranlar, barlar vb. için) üretiminde uzmanlaşmıştır. Kurucunun en büyük oğlu Carlo Alessi, şirketin yönetimini babasından devraldı. 1945'te şirkete katılan kardeşi Ettore, Mühendislik Departmanının başına geçerek tasarım kimliğini pekiştirdi: çelik telden yapılmış sepetler ve meyve kaseleri gibi belirli "endüstriyel ürün türleri" o sıralarda yaratıldı. Onun liderliğindeki ALFRA, bağımsız tasarımcılarla ortaklaşa çalışmaya da başladı.

1960 
Ceselleria Alessi
1960'larda profesyonel sektör için tasarlanan ürünlere ev içi kullanım için yaratılmış bir obje koleksiyonu eşlik etti. Geleneksel gümüş eşyaların tarzlarının yeniden yorumu olan “Ceselleria Alessi” serisi, o dönemde popüler olan zevklere güçlü bir şekilde hitap etti ve kısa sürede gerçek en çok satanlar haline geldi. Uluslararası pazar patladı ve yeni cilalı ve saten kaplamalı çelik ürünlerin yüksek kaliteli işçiliği İtalyan şirketini büyük bir başarıya dönüştürdü. Bu, 1964 yılında prestijli "Mercurio d'Oro Sanayi Ödülü"ne layık görülmesiyle, 100'den fazla rakip firmadan rekabeti geride bırakarak ve sektördeki en yaratıcı ve girişimci şirketlerden biri olarak ün kazanmasıyla sonuçlandı.

 

1970 
İlk Tasarım Kahramanları
1970 yılında kurucunun torunu Alberto Alessi şirkete katıldı. Sergi Tasarım grubu tarafından tasarlanan tepsi ve sepet koleksiyonu, Franco Sargiani ve Ejia Helander tarafından tasarlanan modüler bir masa servis sistemi ve Alessi d'Après, geliştirdiği ilk tasarımlardı. Alessi d'Après, diğerleriyle birlikte Salvador Dalì'yi de içeren “art multiles”nın üretimi için bir araştırma operasyonuydu: Alberto'nun yalnızca işlevsel değil, aynı zamanda insanların sanat ihtiyacını da karşılamaya muktedir nesneler üretme arzusunun açık bir beyanı ve şiir. 70'lerde, bu ilk projelerden sonra, Ettore Sottsass, Richard Sapper, Achille Castiglioni ve Alessandro Mendini ile ortaklıklar, şirketin Alberto tarafından hayal edilen Tasarım Fabrikası'na dönüştürülmesine katkıda bulundu.

 

1980
Çay ve Kahve Meydanı
80'lerin ilk yarısında, Alessandro Mendini ile ortaklık, ev için nesneleri karakterize eden tasarım dilini yenileyebilecek yeni yetenekleri belirlemek için uluslararası mimarlık dünyasını keşfetmeyi amaçlayan Tea & Coffee Piazza adlı araştırma operasyonunu tetikledi. Katılan mimarlara önerilen tema “çay ve kahve seti” idi. 1983'te sunulan “Tea & Coffee Piazza” araştırmasının sonuçları hem halk hem de eleştirmenler arasında oldukça başarılı oldu ve Alessi'yi İtalyan Tasarım Fabrikaları arasına sağlam bir şekilde yerleştirdi. Operasyon ayrıca iki büyük yeni tasarımcının keşfedilmesine yol açtı: Aldo Rossi ve Michael Graves.

 

1990 
Genç Tasarımcılar ve Yeni Malzemeler
Centro Studi Alessi (CSA) 90'ların başında ikili bir misyonla açıldı: nesnelerle bağlantılı konularda teorik katkılar geliştirmek ve şirketin artık yalnızca konsolide bir tasarımcıya sahip olanlarla değil, genç tasarımcılarla başlatmak istediği işi koordine etmek. itibar. Alessi'nin araştırması yeni tasarım dillerinin kapılarını açtı ve Guido Venturini'nin Firebird gazlı çakmağı veya Stefano Giovannoni'nin Mary Biscuit kabı da dahil olmak üzere, zamanın ikon ürünlerinden bazıları yaratıldı. O zamana kadar neredeyse yalnızca kullanılan çeliğin yanı sıra başka malzemeler de üretime alındı. Katalog ahşap, plastik, cam, porselen, seramik vb. objelerle zenginleştirildi... Alessi Müzesi 1998'de açıldı.

 

2000 
Çay ve Kahve Kuleleri
Tea & Coffee Towers tasarım operasyonu, 20 yıl sonra Tea & Coffee Piazza ile aynı teorik varsayımları takip ederek 2000'leri açtı. Bir kez daha, ilgili mimarlara önerilen tema, büyük ölçekli tasarım vizyonlarını daha küçük bir ölçeğe indirgeyen “çay ve kahve seti” idi. Operasyon, David Chipperfield, Doriana ve Massimiliano Fuksas, Zaha Hadid ve Toyo Ito ile olanlar da dahil olmak üzere yeni bir dizi ortaklık başlattı ve Alessi kataloğunun eklektik karakterini tam olgunluğa getirdi. Alessandro Mendini, "Önceki kataloglardaki tüm bilgi ve genişlemeler, Alessi'nin tarihi boyunca daha önce hiçbir zaman deneyimlenmemiş bir ürün genişlemesi ve çoğalmasıyla ilerletildi, güçlendirildi ve yeniden yorumlandı." 2000 yılında Alessi, tasarım alanında araştırma geliştirme konusunda büyük deneyim sunarak, kendisinden çok farklı üretim sektörlerinde faaliyet gösteren şirketlerle ortaklıklar başlattı.

 

Etik ve Radikal
Alessi'nin son on yıldaki araştırması, Alessandro Mendini tarafından "etik" ve "radikal" olarak tanımlanan iki nokta arasında gelişti. “Etik”, yeni bir sadeliğe eğilim ve sade bir tasarım türü olarak kabul edilir. “Radikal” ise güçlü bir şekilde dışavurumcu ve dekoratif form arayışını ifade eder. “Radikal” bir damgaya sahip tasarımlar (örneğin Mendini veya Marcel Wanders tarafından) ve etik eğilime sahip olanlar (Naoto Fukasawa veya David Chipperfield'ınkiler gibi), davetkar dillerinin çeşitliliğine rağmen bu ikiliğe göre okunabilir. bu sınıflandırmanın göreliliği üzerinde düşünmemiz gerekiyor. “Etik” ve “radikal” arasındaki ayrım, tasarımın çok daha karmaşık gerçekliğini sanatsal ve şiirsel bir yaratıcı disiplin olarak denemeye ve tanımlamaya yönelik kısmi bir girişimdir.